Bohman, James Lutz-Bachmann, Matthias Weltstaat oder Staatenwelt?

13,00 €
* Alle Preise inkl. der jeweils geltenden gesetzlichen Mehrwertsteuer, ggfs. zzgl. Versandkosten.
Alle Angaben ohne Gewähr. Preisänderungen sind in der Zwischenzeit möglich.
Daten vom 27.04.2018 01.25 Uhr

Regionale Angebote für Bohman, James Lutz-Bachmann, Matthias Weltstaat oder Staatenwelt?

Weltstaat oder Staatenwelt? Daten von Localhood GmbH

Details zum Produkt: Weltstaat oder Staatenwelt?

Die weltweite Verbreitung der liberalen Marktwirtschaft hat in Verbindung mit einer Globalisierung von Technik, Kommunikationsmitteln und Verkehr den Handlungsraum f

Zusatzinformation: Weltstaat oder Staatenwelt? - Bohman, James Lutz-Bachmann, Matthias

ISBN(s) 9783518290668
Erscheinungsdatum 28.01.2002
Einbandart Einband - flex.(Paperback)
Seitenanzahl 325
Sprache Deutsch
Artikel Typ Physisch
Genre Geisteswissenschaften/Kunst/Musik
Kurztitel Weltstaat oder Staatenwelt?
Warengruppe TB/Philosophie/20., 21. Jahrhundert
ISBN-10 3518290665
Länge 178 mm
Breite 109 mm
Höhe 17 mm
Gewicht 202 gr
Umschlag, Vorderseite Ansehen
Umschlag Vorderseite, Kleinbild Ansehen
Produkttyp Taschenbuch
Verlag Suhrkamp Verlag AG
Serientitel suhrkamp taschenbücher wissenschaft
Nummer der Serie 1466
Untertitel Für und wider die Idee einer Weltrepublik
Inhaltsverzeichnis Mit Beiträgen von Norbert Berthold, James Bohman, Lothar Brock, Hauke Brunkhorst, Klaus Dicke, Rainer Hank, David Held, Otfried Höffe, Matthias Lutz-Bachmann, Peter Malanczuk, Ingeborg Maus, Thomas Pogge, Rainer Schmalz-Bruns

Andere Bücher aus der Kategorie "Bücher"

Follower-Centric Approaches to Leadership
Follower-Centric Approaches to Leadership
New research on followers as fundamental participants in the development, impact, and maintenance of leadership processes The vast majority of studies of leadership are cross-sectional comparisons of leadership styles and followers' perceptions of leaders' styles; however, within the last two decades scholars have begun to study the other side of the proverbial coin, focusing on followers' styles and the processes of followership. The studies in this volume examine what it means to "reverse the lens" in leadership research by studying how followers perceive and enact their own roles in the co-production of leadership. The contributions highlight new research on followers' needs, motivations, and attributions as critical aspects of the leadership relationship. They present new theories and perspectives on the study of leadership and followership as well as potential directions for further research. The followercentric approach to leadership covers questions such as: . How do followers perceive followership, i.e., construct and enact their roles in relation to leaders? . What does it mean to be labelled a follower? . How do individual characteristics and qualities of followers influence the development of leaders? . What roles do followers' needs, values, wants, and preferences play in their tolerance or affinity for certain leadership styles? . What types of leadership help in developing effective followership and what types of followership help in developing effective leadership?