Zhang, Wei Zwischen den Stühlen

20,00 €
* Alle Preise inkl. der jeweils geltenden gesetzlichen Mehrwertsteuer, ggfs. zzgl. Versandkosten.
Alle Angaben ohne Gewähr. Preisänderungen sind in der Zwischenzeit möglich.
Daten vom 19.01.2018 01.25 Uhr

Regionale Angebote für Zhang, Wei Zwischen den Stühlen

Online Preisvergleich für Zhang, Wei Zwischen den Stühlen

Zwischen den Stühlen Daten von Localhood GmbH

Details zum Produkt: Zwischen den Stühlen

Chinesinnen und Chinesen erzählen von ihrem Leben in der Schweiz. Welche Erfahrungen machen sie, welche Konflikte erleben sie im Alltag, wie stark passen sie sich an, welche Werte sind für sie wichtig? Was halten sie selbst von der Schweiz und den Schweizern? 21 einfühlsame Porträts geben Auskunft.

Zusatzinformation: Zwischen den Stühlen - Zhang, Wei

Publikationsdatum 09.2006
Untertitel Geschichten von Chinesinnen und Chinesen in der Schweiz
Titel Zwischen den Stühlen
Edition 1., Aufl.
Bindungsform kartoniert
Formbeschreibung KART
Höhe 220
Breite 150
Gewicht 300
Seitenanzahl 176
Autor(en) Zhang, Wei
Kategorie Hardcover, Softcover / Pädagogik/Sonderpädagogik
Sonderpädagogik
Sozialwissenschaften, Soziologie
Chinesen
Immigration
Kultur
Kulturelle Identität
Narratives Interview
Schweiz
Gesellschaft und Kultur, allgemein
China
Sprache ger
Verlagsname Neue Zürcher Zeitung NZZ Libro
Beschreibung Chinesinnen und Chinesen erzählen von ihrem Leben in der Schweiz. Welche Erfahrungen machen sie, welche Konflikte erleben sie im Alltag, wie stark passen sie sich an, welche Werte sind für sie wichtig? Was halten sie selbst von der Schweiz und den Schweizern? 21 einfühlsame Porträts geben Auskunft.
Auslieferung Deutschland über KNO / Auslieferung Österreich über ÖBZ
Bestellnummer 2379997
Veröffentlichungsdatum 08.06.2006
Zuletzt geändert am 14.10.2016

Andere Bücher aus der Kategorie "Pädagogik/Sonderpädagogik"

Inspirational Moments in an Educator´s Life: It is All About Responsible Relationships, Important Learning, Philosophic Imagination and the Will to Move Ahead
Inspirational Moments in an Educator´s Life: It is All About Responsible Relationships, Important Learning, Philosophic Imagination and the Will to Move Ahead
Joachim Broecher: Already integrated in his studies in the field of educating learners with emotional, social and behavioral difficulties, at University of Cologne, Germany, Dr. Broecher began his work as counselor in summer workshops, e.g., for the HighScope Educational Research Foundation in Michigan, and later as co-director and director of summer programs in Germany, in the fields of gifted education as well as special education or inclusive education. Dr. Broecher then worked in the German school system for 19 years, as teacher in specialized and inclusive school settings, and finally as school principal. During these years he did his habilitation s11ebtudies and taught classes at the universities of Cologne, Munich, Hamburg, Halle and Gießen. Dr. Broecher was also active in the field of in-service teacher training and school consulting. Since 2008 he served as professor for childhood education at University of Applied Sciences Magdeburg-Stendal, Campus Stendal. Here he built partnerships with Lenoir-Rhyne University North Carolina, Hickory, University of South Carolina Upstate, Spartanburg and Wheelock College Boston. This included an active exchange of students and faculty members. Several transatlantic workshops and field trips, particularly with Lenoir-Rhyne University, have been operated either in North Carolina or in Germany. 2010 Dr. Broecher went to Wheelock College Boston, as International Presidential Visiting Scholar, to do research and discuss the current educational challenges in the field with the colleagues from the United States. Since 2012 Dr. Broecher is professor and head of department at University of Flensburg, Germany, with the focus on the education of learners with emotional, social and behavioral difficulties, in the school context.
Gender and Deafness in Education of the Deaf in Ethiopia: Problems, Gender Disparities and Possible Solutions at Alpha and Mekanissa Special Schools for the Deaf.
Gender and Deafness in Education of the Deaf in Ethiopia: Problems, Gender Disparities and Possible Solutions at Alpha and Mekanissa Special Schools for the Deaf.
Education is the basis for development and it is a well- established fact that education plays a major role in enhancing the status of an individual. For most women to change their lower status in Ethiopian society, access and success to education is a precondition. People with disabilities in general and deaf girls in particular face serious problems throughout the country. As a result, the majorities become school dropouts and engage themselves in the street corners, become victims of rape, unwanted pregnancy and sexually transmitted diseases such as HIV/ AIDS (Amare et al., 2001). Therefore, studying problems, gender disparities and possible solutions to the problems of deaf students with regard to schools, homes and the community is crucial. Gender, deafness and harassment are the core concepts in this work. The purpose of the study is to investigate the problems, gender disparities and possible solutions to problems of deaf students. With the misconceptions and negative attitudes of parents of deaf children which were identified during my master’s study, deaf girls have very limited access and success to education (e.g. a 21 years old dda1eaf woman in a pre- school). This study goes in- depth to the problems, gender disparities and possible solutions to problems of deaf students in the schools, at home and in the community using Sen’s Capability Theory and Bronfenbrenner’s Ecosystemic Theory as a theoretical framework. In doing so, questionnaires with open- and close-ended items, interviews and focus group discussions are the main instruments of data collection. Secondary data is also consulted. The research triangulated the data collected through the different instruments. Video camera is also used for recording purpose. Qualitative and quantitative methods (Mixed methods (MM) research approach) of data analysis are employed. Both deaf male and female second cycle students at Alpha (ASSD) and Mekanissa (MSSD) Special Schools for the Deaf are the main sources of data. The data collected are analyzed using t- test and chi- square test as well as qualitatively by applying MM research approach as mentioned above. Despite the fact that the data analysis for ASSD and MSSD was done separately, thinking that the hearing students coenrolled (reverse integration in German, ‘umgekehrte Integration’) at MSSD would have effect on the results, unanticipated findings were found. The study shows that deaf students have problems in the above specified settings, gender disparity exists among deaf students and female deaf students faced different types of harassment/ violence which affected their school performance. Moreover, the perceived solutions to their problems are also investigated which are used to avoid, ameliorate or minimize the problems of deaf students in general and that of deaf girls in particular and hence they can get longlasting access and success to education. Therefore, these students eventually become productive citizens rather than life- long burdens to the country in general and to their families in particular since education plays a pivotal role in human development.
Sonderpädagogik und Verantwortung
Sonderpädagogik und Verantwortung
Diese Festschrift für Prof. Dr. Hans Weiß versammelt Beiträge zu dem in der Gegenwart zunehmend Beachtung findenden Begriff der Verantwortung. Dieser wird in pädagogische bzw. sonderpädagogische Reflexions- und Handlungsfelder gestellt und untersucht. Prof. Dr. Hans Weiß ist Hochschullehrer der Pädagogischen Hochschule Ludwigsburg. Er verlässt die Fakultät für Sonderpädagogik in Reutlingen anlässlich seines Ruhestandes. Von Fachkollegen der (Sonder-)Pädagogik werden ihm hier aktuelle Überlegungen zu diesem ihm stets wichtigen Problemfeld mitgegeben. Das Kapitel I diskutiert aus historisch-systematischen und gesellschaftsbezogenen Perspektiven Verantwortung und stellt (sonder-)pädagogische Anfragen an das konflikthafte Verhältnis von Freiheit und Verantwortung. Den Beiträgen im Kapitel II ist eine erfahrungsgebundene und damit praxisbezogene Perspektive gemeinsam, die Einsichten im Kontext einer Verantwortung fü6b2r die Gestaltung der Lebenswirklichkeit von behinderten und benachteiligten Kindern und Jugendlichen erlaubt. Die Suche nach einem zu verantwortenden Verständnis für pädagogisches Handeln angesichts des durch die UN-Konvention angestoßenen Prozesses der Inklusion, kennzeichnet die unterschiedlichen Beiträge des Kapitels III. Den Gedanken einer Verantwortung im Sinne einer „conditio humana“ geht das Kapitel IV nach. Es zeigt auf, dass einer Entwertung des Menschen durch Verantwortung als Kennzeichen und Aufgabe menschlicher Existenz entgangen werden kann.
RehaPädagogik - RehaMedizin - Mensch
RehaPädagogik - RehaMedizin - Mensch
"Dieses Buchprojekt versucht den Brückenschlag zwischen zwei Wissenschaftsbereichen herzustellen, die sich in der beruflichen Praxis permanent überschneiden. Trotz dieser zahllosen Überschneidungen gibt es eine eigenartige Trennung beider Bereiche, so, als seien Menschen, die medizinisch gesehen Probleme machen, damit keine Kanditaten mehr für das Bildungs- und Erziehungssystem und umgekehrt. Unterschiedliche theoretische Auffassungen beider humanwissenschaftlichen Bereiche führen dazu, dass in der Praxis (in der es also um konkrete Menschen geht) eine merkwürdige Konfusion entsteht, wann immer Menschen mit beiden Systemen in Berührung kommen. Während die Medizin versucht, den Mensch zu erklären und Gesundheit wiederherzustellen, ist es ein Anliegen der pädag7e2ogischen Herangehensweise, ihn in seinen Beweggründen und inneren Handlungsmotiven zu verstehen und seine Entwicklungs- und Lernprozesse zu fördern. Beide Sichtweisen sind dabei wichtig - stehen aber leider allzu oft in Konkurrenz. In diesem Buch stellen erfahrene Praktiker sowie ausgewiesene Wissenschaftler beider Bereiche eine Diskussionsgrundlage vor, welche zu einer komplexeren Sichtweise des Menschen als Subjekt beitragen kann. Viele Grenzen werden dabei überschritten, andere aufgeweicht, und wieder andere einfach nur benannt - auf dem Weg zu einem interdiszipplinären Verständnisses von Rehabilitaton und einer Verknüpfung von RehaPädagogik, RehaMedizin und Mensch."

Interessante Links